Sunday, February 15, 2009

15.2.09 | FRIM

Balau > Dream > Rover > Bukit Hari > 501
Route : http://picasaweb.google.com/lh/photo/1rXLE99qVWGFT2sy327iUQ?authkey=Gv1sRgCK6p5YX9iqW_1QE&feat=directlink

1. Lan
2. Am (@ Unta sebab semua barang sumbat kat beg die)
3. Hafiz
4. Din
5. Wandy
6. Cd
7. Arep

Hari yg tragis, Ali nak ikut tapi x cukup basikal. Arep da book dulu. Terasa Aura Ali hendak membeli basikal sebab x dapat folo ari nie. Aku, wandy n arep sampai mamak thaqwa kul 8.15, sorang pun x de. Padahal janji kul 8. Sepuluh minit lepas tu nampak lan n din sampai naik basikal. Alasan dieorg sama je, AM. Aku x tau la am nie spesis apa. Tido nak bangun punya payah. Spesis beruang herbenasi kot. 

Lepas sarapan packing basikal, dalam kul 9 lebih baru gerak dari rumah lan, sampai Frim kul 9.30. Tame nie pun da ramai cyclist balik. Memula aku nak parking luar save RM5 fee masuk FRIM tapi dieorg cakao kalau kayuh ke dalam 1 basikal RM 3 s0 3 basikal lagi rugi. Baya je la, terus aku pow wandy ngan arep untuk kasi kat pak guard FRIM. Lepas parking depan sek tu kerja pemunggahan basikal dijalankan. Basikal aku ngan wandy senang, masuk seat blakang ngan bonet, basikal dieorg nie pakai rack azab gak aku tgk, ada la setengah jam nak siap sume. 

Aku, arep n wandy (aka team pancit) jalan lu, sebab first2 route kita lalu nie bukit aja. Dieorg tunggu hafiz x sampai2 lg. Aep x la sepancit yg dibayangkan walaupun nie first ride die. Sampai di entrance tecnical trail kiteorg lepak tunggu geng2 tenaga kuda nie terutama din yg menggunakan kakinya yg panjang sebagai advantage. 

Arep duk tengah sebab x nak die tertinggal. Malangnya break arep x makan so arep banyak TNT sepanjang tenical trail nie. Nak dijadikan cerita, gear arep sangkut ngan rantai and patah, jeng jeng jeng.. tgh2 hutan nie. try2  repair x dpt, tapi dapat jugak buat bypass gear so boleh la kayuh seperti berada di gear besar. Atleast leh kayuh sampai kete lepas turun hutan nie. Masa tgh tgk2 basikal arep nie ada satu laluan curam aku ngan wandy turun tanpa TNT and din nak folo tetapi kaki die panjang sgt sampai sangkut lalu tboltnya 360 terbalik, hafiz lak konon2 nak ngelak pun sangukut skali menghempap lututnya yg da sedia cedera tu. Sorang lagi injurt. Tapi hafiz still leh kayuh skit2. 

Sampai di air terjun atas kiteorg lepak sume kat atas. Am dgn x sabar2 bukak baju terjun sambil merenjis2 kan ari ke arah kiteorg. Bengang arr, kering2 jadi basah, aku pun bukak baju n seluar tinggal tight terjun skali ahahahhaha, sejuk dooo.. mmg layan sampai kaki aku krem. Lepak situ dalam 30 min kiteorg gerak. Turun2 dr rover arep terus ke mamak kiteorg sambung 1 lagi trail. 

Last trail nie ikut jalan ke steroid tapi x ke stroid. Sampai simpang 3 kiteorg turun bukit yg sgt steep dan jalan berlobang2. mmg feel, am potong aku yg tgh lead kat selekoh selut aku kasi can die gi dulu. Trail nie turun naik turun naik. tapi naik die x steep tapi panjang. layan gak arr.. Kuar2 trus jalan tar and kami trus ke mamak. 

Pekene nasi + ikan keli + sambal petai + telo asin = fehhhhhhhhh 

2 comments:

  1. kawan ko yang am tu susah nak bangun tido ke...

    meh sini aku azankan kat tinge dia..hahaha

    ReplyDelete
  2. Am tue mmg susah benoh nak bangkitkan...
    siap aku pernah simbah air, die boleh plak ngigau "hari dah hujan la sayang..."

    perghhh.... sakit jiwa beb...

    ReplyDelete