Saturday, January 31, 2009

24.1.09 First Ride | Putrajaya MR

TWP > Wetland > Rumah SUK > Jambatan Seri Wawasan > Persint 2 > TWP (18.8KM)

My first ride..

Seminggu lepas beli basikal T-Bolt aku join geng2 PERs (Putrajaya Easy Riders) http://www.kayuh.co.cc/ Da berpuluh tahun kot x kayuh nie.. Boleh ke. karang kene tapau ngan geng2 senior.. malula wei aku baru 29 tahun.

Kul 7.30 aku sampai di Taman Warisan Pertanian, semua da nak gerak da.. nasib baik x kene tinggal. Start dari situ kami ke wetland. Pendakian pertama mmg menyiksakan siap sorang awek nie (aliff) gi sebelah aku citer tentang gear. Merah padam muka aku yg itam nie malu kene tapau ngan awek.. x pe.. first time. Terpaksa berlagak macho kayuh walaupun ketiak da memancut peluh.

Lalu wetland dieorg terangkan pasal sistem water filtering yg menggunakan cara semulajadi.. aku pun x paham sgt tapi cam tu la.. air ditapis pakai pokok.. tah.. ye ke..

Lepas keluar wetland lalu tepi tempat org main sukan air.. aku pun x tau nama tempat tu tapi mmg lawa arr. X pernah aku bayangkan yg putrajaya selawa nie. Selama nie gi tempat2 office je. Lepas tu lalu belakang istana selangor, pun lawa tpt tu.. x de tempat x lawa ke kat putrajaya nie.

Lalu jambantan gantung dan ke persint 2 dan terus pulang ke TWP. Mmg enjoy ride nie and for sure this is not the last time. Thx untuk semua geng2 PERs kerasa sudi ride dgn sy yg newbie nie.

Gambar dari blog Pak Adib http://adib.typepad.com/


No comments:

Post a Comment