Saturday, April 4, 2009

04.04.09 | Mencari Janda Baik

R&R Genting Sepah > Janda baik > R&R Genting Sepah


Basikal: 2 RB + 6MTB
Total distance: 33.72km
Mula: 8.30am, habis: 12.30pm
Total ride time: 1:50
Average speed: 18.26

Aku dgn Lan paling lambat sampai, tapi sib baik sebelum dieorg gerak.. kalau x kene tinggal keretapi lagi la. Pagi2 tu semangat mmg tinggi duk depan je sebab turun bukit all da way sampai la ke junction ke janda baik. 1st bukit da azab, 2 org kene TnT. Aku akui kedrat aku x cukut kuat lagi. Maklumla, bertahun2 x bersenam. 

Masa dieorg tgh ajak2 kat email aku ada tanya, "route nie banyak naik bukit x?" dan ada yg menjawab "biasa2 je". kalau biasa2 ok la kot. Sebenarnya.... Janda baik nie berada pada aras 120m dibawah R&R genting sepah. So kalau time pergi bukit die pun da tercungap2, nie kan time balik. 

Selepas sampai ke pekan janda baik, kiteorg brenti kat bus stop. Time tu aku da x larat sgt. So geng2 lain teruskan perjalanan 3-4 kilo ke hadapan ke jalan mati dan patah balik. Dr. taufik nyer basikal pancit dan dengar2 die jatuh sebab pakai kasut clip dan x sempat unclip. Aku sorang stay kat situ. Dieorg suruh aku gi kedai Pak Andak dulu.. x nak la.. nak gak aku sampai beramai2 so x de le nampak pancit pada kaca mata org2 lain.

Lepas makan kiteorg ikut jalan lain skit, lalu la sebelah sekolah2 yg time u ada acara silat. Lalu la sebelah sungai tpt rekeriasi dan beberapa chelat. Tapi bukit2 sama je.. naik turun, naik turun. 

Kesian geng2 aku kene tunggu aku, bukan salah aku aku pancit sebegini.. semuanya salah rokok. Tapi aku kene isap gak. Macho do sap kok depan awek. hehehehee. Bile sampai kat climb akhir yg panjangnya aku rasa 3-4 km aku tgk sorang2 hilang dari pandangan aku. Tapi x pe la.. aku redo dgn apa yg ada. Kita untung la jugak boleh kayuh walaupun slow compare dgn org2 yg x bernasib baik. 

20 min selepas org depan aku sampai baru aku sampai. Kesian tgk muka semua tunggu aku baru nak balik. Sorry la ek. Next time aku makan pil tikus jantan kasi power skit baru ride. hehehehe.

No comments:

Post a Comment