Tuesday, March 17, 2009

15.03.09 | Putrajaya MR

TWP > Wetland > Rumah SUK > Jambatan Seri Wawasan > Persint 2 > TWP (18.8KM)


1.Cd
2.Deen
3.Ali

Ari nie kiteorg gerak pagi sebab am x de dalam list. Kul 7.30 ali dgn deen da sampai rumah aku. Pekene Kuew tiaw goreng mak aku lu seround lepas tu trus gi Putrajaya. Kenapa putrajaya? sebab x ramai org, am dgn lan ada kenduri sepupu dieorg, wandy kene keje. Tapi ok jugak since dieorg nie x pernah ride kat putrajaya.

Ali buat lawak pagi. Lepas tol putrajaya die gi folo kete iswara lain. Aku nak keja die laju sebab pakai smart tag. Last2 ngan aku2 skali folo iswara tu masuk cyberjaya. Pening gak time tu nak cari jalan ke putrajaya. Nak on GPS batt HP aku kong lak. Haih, tapi berkat doa ibu bapa aku jumpa gak jalan.

Sampai TWP (taman warisan pertanian) pasang2 basikal dan gerak. Ali ari nie semangat die lain macam skit. Kayu laju cam motobot. Deen pun laju tapi stay dgn aku. Kira aku jadi benchmark la (padahal aku pancit). Skali tu ali menonong kedepan tinggalkan kiteorg dalam 200m dan die terlepas simpang. Aku ngan deen jenuh jerit x didengarnya. Last2 aku tunggu la kat simpang tu. Bile ali sedar die da sesat die patah balik dan jumpe kiteorg sambil kene kutuk 2 3 round.

Putrajaya hujan malam tadi so trek agak mencabar. Banyak lopak2 selut yg tebal2. Perlu pikirkan jalan2 yg sesuai menyisir tepian-tepian trek. Deen sangkut dalam selut tebal, tayarnya menjadi tebal skali. Siap ngan gear2 masuk selut kayuh da x best. Kiteorg teruskan perjalanan sampai tepi tasik. So Deen ngan ali trus rendam basikal dalam tasik tu. 

Ali lak tgh2 kayuh sakit perut, tapi mmg die bernasib baik. Tiba2 ada toilet depan kiteorg die pun melepasla 2 round. Aku ngan deen pekene sebatang dua rokok. Lagi sekilo nak abis taya Ali pancit lak. Ali jerit "Woi, brenti aku pancit!" Aku balas "x kan ko pancit kot.. skit je lagi" Ali menyahut "Bukan aku pancit, tayar aku laaaaa" Deen menyahut "Abis tu? Tolak la.. ahahahahah"

Ali menolak basikal dgn pasrah. 

Putrajaya mmg cantik. Aku bersyukur duduk dalam negara yg aman dan maju ni.

No comments:

Post a Comment