Sunday, March 1, 2009

01.03.09 | FRIM

Balau > Dream > Rover


1. Lan
2. Am
3. Faizal
4. Din
5. Ali
6. Firdaus
7. Cd
8. Wandy
9. Zul

Lambat cam biasa. Kul 11 lebih sampai FRIM, Faizal n the geng da pusing seround. Aku siap cakap "faizl, ko larat ke lagi.. takut ko kene tinggal je." Last2 aku kene tinggal.. ahahahahah. Mmg geng tenaga kuda nie sukar ditewaskan. 

Geng2 pancit jalan lu. Tgh tolak kat Bukit Balau kene potong ngan sorang2. Sayu aku tgk dieorg potong aku. Lemah sgt ke aku? Itu la dulu org ajak bersenam x nak. 24 jam depan PC main World of Warcraft. Camne malam pertama nanti.. Kene build up stamina nie.

Sampai je entrance Dream trail, wandy da terbaring. Nak pitam katanya. Ahh tu la aku da cakap jgn paksa sgt first bukit tu.. degil nak kayuh gak. Malu konon tolak basikal. Aku ngan machonya trus angkat basikal lead masuk Dream trail. Fuh, banyak peningkatan x turun lansung kali ni. Elak sana elak sini peng'control'an downhill yg cemerlang tapi sebelum batu besar tu tergolek gak aku silap baget tayar masuk lobang. Sib baik seluar banyak padding. 

Lepas tolak kat batu besar tu tunggu Wandy ngan Ali. Wandy sampai flat lagi. Tah apa die buat malam tadi sampai pancit camni. Ali jalan dulu tinggalkan kiteorg. Aku ngan wandy jalan berenti jalan brenti. Aku teman je wandy sebab maklumla bahaya nak tinggal die sorang2 tgh hutan nie. Sampai jembatan bebudak nie da bosan tunggu. Tapi trek kali nie licin betul. Malam tadi hujan kot. Banyak corner kene tolak. Taya x grip. Bukan tayar je. Kasut aku pun x grip. Haih.. nak pow tunang aku kasut, die kata nanti boipren lari kalau belikan kasut. X pe la.. tunggu gaji angkat kasut baru. 

Abis Dream trus downhill rover dan x brenti kat air terjun atas. Tapi ramai plak mat salleh trekking. Siap sorang mat saleh nie macam marah sebab kiteorg x bunyikan bell. Apa lobang taruk bell kat beskal. X macho arr. 

Lepas rover kat 'simpang clash' wandy terbaring lagi. Da x larat beno die nie. X pe la aku ngan ali pun folo die trus gi mamak. Bebudak nie sambung Bukit Hari dan track 501. 

Lepas jumpa kat mamak, Faizal balik dulu kiteorg gi air terjun nak rilek2. Time nie Din kuar DSLR die sesi fotografi. Aku x lepak lama sebab wandy nak dating. So ari nie x puas sgt sebab ada member pancit dan aku pun agak pancit gak.

5 comments:

  1. gambarGambir:
    http://cid-4ee3c928d566f94b.skydrive.live.com/browse.aspx/MTB%20FRIM%201%20March%202009?uc=2

    ReplyDelete
  2. Din, aku pakai album ko. Tq.

    ReplyDelete
  3. np....

    wei sesape nak try race downhill, info kat cni
    http://bcriders.blogspot.com/
    boleh register...

    ReplyDelete
  4. takpe..yang penting..body makin lama makin fit tu..

    keep it up....

    ReplyDelete
  5. oit..member aku tu zul..next week bt damn plak.. :) -faizal-

    ReplyDelete