Sunday, March 22, 2009

22.03.09 | Putrajaya Challenge Park

Album : http://cid-e7399e5ccd805e9f.skydrive.live.com/browse.aspx/PCP

1.Am
2.Lan
3.Wandy
4.Deen
5.Cd

Asalnya ble dieorg kata nak gi Putrajaya aku baget nak pusing2 wetland, skali alang2 da sampai putrajaya gatal lak nak gi PCP yg belum siap tu. Sampai PCP kul 12 tgh hari, kalau pusing2 wetland mmg mati rentung aku. Nasik baik PCP ride bawah conopy. 

Kiteorg tanya2 dgn geng2 basikal sini. Ramai gak yg dtg walaupun belum siap. Aku tau salah masuk secara haram tapi x bleh tahannn. Start2 panjat bukit skit trus downhill yg agak ganas. Lepas tu panjat bukit tinggi. Dalam kayuhan2 awal rantai lan putus, trus hampa tgk muka lan time tu. Nasib baik x jauh. Masa lan tgh tolak basikal die wandy suruh brenti.. Die volunteer nak tolak basikal lan ke bawak since die dapat rasakan badan die agak x sihat masa tu. Ok la, lan pun continue dgn basikal wandy.

Kebanyakan trek sini adalah trek teknikal tapi downhill die ganas sgt untuk mereka2 yg pakai basikal cikai cam aku. RST Capa aku mmg x lepas downhill sini. Aku ngan deen tergolek tapi x teruk. Tapi atas bukit nie ader gazeebo yg boleh view whole putrajaya. Breathtaking view. 

Turun bawak wandy ajak makan kat rumah die kat Telok Panglima Garang. Die cakap 20 min. Mau 40 min baru sampai. Tapi segala keletihan drive berbaloi, mak die masak fehhh.. sambal udang, telor goreng ngan ayam kicap. Aku yg x makan banyak nie pun menambah2. 

Sebelum balik singgah kedai basikal Abg Din kat situ repair rantai lan, secara x sengaja aku terangkat lak RockShok Dart 3 atas racunan kawan2 yg kutuk sapa pakai RST Capa nie. Lepak kedai tu sampai kul 7, timba ilmu XC dan Downhill. Bro2 kedai tu mmg kool. So kepada am dan deen yg pakai XTR bersediala kene tapau dgn aku nyer rockshok ok.


No comments:

Post a Comment