Monday, March 23, 2009

23.03.09 | KL Night Ride

Thaqwa > Titiwangsa > Pelita KLCC > Bukit Bintang > Pudu > Dataran > Padang Merbok > Lake Garden > Masjid Jamek > KLCC > Sentul > Thaqwa (33.4 KM)


1. AM
2. Deen
3. Faizal
4. Cd
5. Ali (titiwangsa to Pelita)

Asalnya aku gian nak kayuh je, ajak am gi lepak minum. Skali ramai pulak nak ikut. Belasah je la. AKu bawak basikal aku naik kete gi Thaqwa. Malas aku nak kayuh sorang kalau nak RV kat Pelita sebab nanti balik kene sorang2. Malam2 bahaya woo kayuh sorang2.

Dari Thaqwa kami ke titiwangsa, Ali tunggu kat sana. Lepas tu ke pelita. Sampai pelita kami lepak minum sambil sembahyang marghrib. Aku lupa lak nak bawak lampu. Sib baik faizal bawak 2 kasi aku pakai 1. Lampu belakang lak malu2 je nak nyala sebab ari tu aku ter on masa tinggal dalam beg.

Kami melalui KLCC dan Bukit bintang. Berlari2 guard2 shopping complek x bagi kami naik ke pedestrian. Siap jerit2. Org malaysia nie mmg x de sifat menyanyangi penunggang2 basikal. Rasa terhina pun ada. Bukan apa, jalan kat kl korang tau2 je la camne kete ngan moto die. Lagi pun kalau naik pedistrian kiteorg akan kayuh super slow. Ataupun tolak basikal je di tempat yg ramai sgt org. Harap kerajaan dapat memikirkan laluan utk pengunggang basikal ini.

Sampai Dataran aku baget nak lepak2 pastu patah balik. Faizal lak melulu gi arah lake garden. Time naik bukit kat padang merbok tu aku da pancit gle. Tolak basikal skit. Kool gak kayuh kat area2 tu, lalu taman burung, taman rama2 dan taman skodeng. Turun dari bukit tu kiteorg test speed tanpa kayuh. Semua tunduk arr ala2 basikal racing. Ternyata fork Rockshok Dart3 aku membantu (padahal x de mende pun).

Sampai klcc balik faizal trus ke ampang balik. Kami bertiga ke gombak. Time tu aku rasa kaki aku da limit. Otot peha aku sakit gle. Aku cakap ngan dieorg jgn laju. Tapi dieorg cam motobot gak laju. Tapi dieorg tunggu la kalau da jauh sgt tertinggal. Masa ni kiteorg ada istilah baru "sokongan moral". So kalau aku jerit "sokongan moral wei" am ngan din akan tolak aku. AHahhahaha aku leh rilek jap tanpa stop basikal. Berjaya gak la taktik nie.

Aku kayuh super slow dari sentul ke gombak. 30 min. Nak wat camne, peha aku da bergetar2 keletihan. Alhamdullilah, dapat la jugak folo geng2 tenaga kuda nie. Cuma last 5km je aku da limit. Sampai Thaqwa kul 11 lepak makan2 balik.

No comments:

Post a Comment